سلطه یهود بر صنعت مد «اینفلوئنسر‌های نوجوان» چگونه بر کودکان تاثیر روانی می‌گذارند؟ ارتباط بین شنا در استخر با ابتلا به بیماری‌های مقاربتی زنانی که هورمون‌درمانی می‌شوند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان تخمدان قرار می‌گیرند زن ایده‌آل بلاگرها؛ زنی که بیشتر مصرف می‌کند! پاسخ به پرسش‌های حقوقی بانوان ‌می‌خواهم متفاوت باشم| گفتگو با دختر وزنه بردار مشهدی که پدیده آسیا شد حضرت معصومه‌(س) از شاخص‌های تأثیرگذار بر فرهنگ ما هستند تبلیغات رسانه‌ای در حوزه جوانی جمعیت محدود است ویژه‌برنامه‌های بهزیستی مشهد ویژه دختران برگزار می‌شود جشن بزرگ دختران مهرانه در مشهد برگزار شد یک جامعه شناس: ۳۰ درصد دختران دبیرستانی مدرسه نمی‌روند| رشد شدید تحصیلات عالیه زنان پس از انقلاب مشارکت آستان قدس رضوی در آموزش زیست عفیفانه به خانواده‌ها حمایت ویژه از صندوق‌های خرد روستایی در دولت سیزدهم جمعیت مهمترین مسئله امنیتی و مولفه اول قدرت نظامی کشور خواهد بود تعداد وام‌های پرداخت‌شده برای ازدواج و فرزندآوری رکورد زد| راه اندازی مراکز همسان گزینی عرض ارادت دختران مشهدی به کریمه اهل‌بیت(ع)+فیلم پاسخ به پرسش‌های حقوقی بانوان | تکلیف نفقه در دوران عقد چیست؟ بی‌نام‌و‌نشانیم‌ ای‌حضرت پدر! روایتی از زنان مسلمان بااقتدار در تاریخ ایران | درسارای‌ملک‌خانم همسر باذکاوت تیمور یک دخترانه صمیمانه
سرخط خبرها
معرفی کتاب | نقش زنان در نهضت امام خمینی (ره)

معرفی کتاب | نقش زنان در نهضت امام خمینی (ره)

  • کد خبر: ۲۱۰۰۵۴
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
نقش زنان در نهضت امام خمینی (ره) به کوشش ساسان طهماسبی کهپایی نوشته شده و توسط انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ۲۲۸ صفحه نخستین بار در سال ۱۳۸۵ به چاپ رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، در تاریخ ایران به طور سنتی مشارکت زنان درباری به شرکت در توطئه‌ها و سیاست‌های مخرب حرمسرای شاهان محدود می‌شد.

ولی از دوران قاجار به بعد مشارکت زنان در فعالیت‌های سیاسی زیادتر شد که شرکت آنان در جنبش تحریم تنباکو و انقلاب مشروطه نمونه‌های این تکاپو است.
با اجرای سیاست‌های ضد دینی همانند حجاب توسط پهلوی اول و سعی در تحمیل مظاهر تمدن غربی به زنان در دوران محمدرضا شاه زنان جامعه اسلامی برای ایفای نقش مثبت به نهضت امام خمینی (ره) پیوستند و بیشتر در بعد تبلیغات کوشیدند.

آنان به تدریج در تمامی مراحل نهضت شرکت کردند و در به ثمر رساندن انقلاب و حفظ دستاورد‌های آن از پا ننشستند.

معرفی کتاب | نقش زنان در نهضت امام خمینی (ره)

کتاب "نقش زنان در نهضت امام خمینی (ره) " پژوهشی درباره حضور و نقش آفرینی زنان در حمایت از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران است که در چهار بخش تنظیم شده است.

بخش اول با عنوان "سابقه‌ی مبارزات زنان قبل از نهضت امام خمینی"، نقش سیاسی و اجتماعی زنان پیش از دوران پهلوی را مطرح می‌کند.

عوامل سیاسی و فرهنگی موثر در حضور آنان در نهضت برشمرده شده و مهم‌ترین احزاب سیاسی تاثیرگذار در جامعه‌پذیری سیاسی زنان معرفی شده که از آن جمله جبهه‌ی ملی و حزب توده است.

بخش دوم، به بررسی دیدگاه‌های امام خمینی درباره‌ی نقش سیاسی و اجتماعی زنان و نقش آنان در قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ اختصاص یافته است.

مبارزات سیاسی زنان در سال‌های (۵۷-۱۳۴۳) مبحث سوم از کتاب است که در این بخش اقدامات فرهنگی رژیم با رویکرد غرب‌گرایانه و نقش زنان در تظاهرات این مقطع بازگو شده است و در مبحث پایانی کتاب، اوج‌گیری انقلاب اسلامی و حضور زنان، به تفصیل از حضور زنان در ایام مختلف انقلاب در سال ۱۳۵۷ تا پیروزی انقلاب سخن رفته است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.